shopping_cart0 Krepšelis

Leidykla „Lucilijus“, Stoties g. 5, 2 aukštas, Šiauliai

L. Bobrova. Mankštinkimės kaip gyvūnai. Gyvūnų pozų, judesių, mimikos ir charakterio mėgdžiojimas bei improvizavimas

ISBN: 9789955326618
14,00 €
1 vnt.
Apie prekę

Svarbi pastaba skaitytojams

Su nuoširdžiu liūdesiu pranešame, kad autorė Laimutė Bobrova (1947–2024) išėjo anapilin dar nepasibaigus leidybos darbams. Gerbdami jos atminimą ir viso gyvenimo atsidavimą vaikų sveikatos ugdymui, nusprendėme leidinį išleisti taip, kaip jis buvo sumanytas – su šiluma, meile vaikams ir tikėjimu judėjimo svarba.

Tegul šis darbas tampa šviesiu prisiminimu apie autorės kūrybą ir indėlį į sveikų vaikų ateitį.

* * *

Kiekvienas ikimokyklinukas – mažasis tyrinėtojas, su džiaugsmu ir nuostaba kasdien atrandantis pasaulį. Jis nori aktyvios veiklos, nori judėti, ir to negalima slopinti, nes tai vienas didžiausių džiaugsmų jo gyvenime. Vaiko vystymąsi stimuliuoja jo aktyvi sąveika su aplinka, gyvas domėjimasis ja (viskas gamtoje juda: vėjas pučia, medžiai siūbuoja, vanduo teka, gyvūnai šuoliuoja, landžioja, šliaužioja, bėga ir pan.). Labai gerai, jei šiuo gyvenimo laikotarpiu vaikas yra apsuptas gamtos grožio, gali jausti jos poveikį, bendrauti su ja, mylėti, gyventi harmonijoje.

Vaikų požiūriui į kūno kultūrą, sportą ir kitokią fiziškai aktyvią veiklą laisvalaikiu didelį poveikį daro šeima. Tėvų gyvensena, nuomonė apie sveikatą, fizinį aktyvumą, emocinis suaugusiųjų (tėvų, pedagogų) nusiteikimas, elgesys namie visada palieka ryškius pėdsakus vaikų sąmonėje ir tampa akstinu kopijuoti tėvų elgesį. Tačiau ne visi tėvai supranta aktyvios gyvensenos svarbą, dalis iš jų menkai domisi fiziniu vaikų ugdymu, sveikatos saugojimu ir stiprinimu, nėra įsisąmoninę, kad fizinis pasyvumas vaikystėje – vienas didžiausių neigiamų veiksnių, lemiančių augančio ir bręstančio vaiko sveikatą. Judėjimo stoka neigiamai veikia fizinį ir protinį vaiko brendimą. Prie aktyvaus režimo vaiką būtina pratinti nuo mažens, kad vėliau nereikėtų per prievartą jo skatinti mankštintis, grūdintis, sportuoti.

Tegul fizinis aktyvumas tampa linksma pramoga, kuria mėgaujasi visa šeima. Veikite su vaikais drauge, sugalvokite įvairių pratimų ir žaidimų. Neatsisakykite, kai vaikas jus pakvies žaisti kartu. Planuokite kiekvienos dienos užsiėmimus, kartu vaikščiokite miške, parke, pajūryje. Savo pavyzdžiu skatinkite judėjimą bet kokiu oru.

Šiame leidinyje pateikiamos fizinio aktyvumo veiklos imituojant gyvūnų kūno pozas, judesius, mimiką, charakterį. Patys paprasčiausi judesiai skatina vaikus fantazuoti, ugdo jų kūrybiškumą. Mėgdžiodamas gyvūnus ir improvizuodamas vaikas susipažįsta su elementarių judesių technika, mokosi judesių kultūros, moralės, dorovinio elgesio, taip pat išreikšti savo emocijas ir jausmus. Imituodami gyvūnų charakterį vaikai 7 išgyvena džiaugsmą ir skausmą, mąsto apie būtį, pradeda suvokti juos supantį pasaulį, jo vientisumą ir įvairovę. Vaikui gyvūnas kaip žmogus – turi charakterį, būdą, įpročius. Vaikas tapatinasi su gyvūnu, juo žavisi. Įvairių siužetų veikėjais tampa įvairūs paukščiai, gyvūnai, augalai, gamtos reiškiniai. Įdomios veiklos skatina spontanišką vaiko elgesį, domėjimąsi ir didelį norą veikti.

Mankštų metu orientuojamasi į vaiką, o ne vadovaujamasi tik suaugusiojo matymu. Suaugusiųjų nurodymai, ką ir kaip daryti, negali slopinti vaiko savarankiškumo, iniciatyvos. Tėvelių užduotis – visur ir visada rodyti dėmesį, susidomėjimą, nuoširdumą, norą suteikti vaikui pagalbą, patiems aktyviai dalyvaujant procese ir nepastebimai nukreipiant veiklą tinkama linkme. Kai kada galima ir neįsijungti, bet kaip sumaniam ir jautriam režisieriui nieko nenurodinėjant, neribojant vaiko iniciatyvos vesti vaiką link laukiamo rezultato. Tegul vaikai patys patiria atradimo džiaugsmą per savo patyrimą, t. y. be suaugusiųjų įtakos.

Šios fizinio ugdymo sistemos konceptualusis pagrindas, sudarytas atsižvelgiant į pažangiausias mokslo ir šiuolaikinės visuomenės raidos tendencijas, atitinka dabartinę vaikų visuminio ikimokyklinio ugdymo ir ugdymosi sampratą (Ikimokyklinio ugdymo metodinės rekomendacijos, 2015), remiasi į vaiką orientuoto ugdymo nuostatomis ir principais, visuminiu vaiko, kaip unikalaus reiškinio, pažinimu, į šį procesą žvelgiant iš vaiko perspektyvos.

Knyga „Mankštinkimės kaip gyvūnai. 3–6 metų vaikų fizinis ugdymas“ pirmiausia skirta tėvams ir jų vaikams. Ji taip pat gali būti naudinga pedagogikos krypties studijų programų studentams, ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams, kineziterapeutams ir kitiems specialistams, kuriems aktualus vaikų fizinis ugdymas.

Autorė 

 

Apimtis: 180 p.

Formatas: 17,7 x 25 cm.

Leidimo metai: 2025.

Prie šios prekės rekomenduojame


L. Bobrova. Mankštinkimės kaip gyvūnai
L. Bobrova. Mankštinkimės kaip gyvūnai

Ankstyvojo amžiaus vaikų (nuo gimimo iki trejų metų) fizinis ugdymas šeimoje, grindžiamas gyvūnų pozų, judesių, elgsenos pamėgdžiojimu ir improvizavimu

10,00 €

A. Pipilevičienė. Žaidimų voratinklis
A. Pipilevičienė. Žaidimų voratinklis

3,00 €

I. Kanišauskė. Ką man veikti?
I. Kanišauskė. Ką man veikti?

5,00 €

L. Bobrova, A. Šarkauskienė, S. Černiauskienė. Žaidimai su parašiutu
L. Bobrova, A. Šarkauskienė, S. Černiauskienė. Žaidimai su parašiutu

2,50 €

A. Džiuvė. Žaidimai gamtoje
A. Džiuvė. Žaidimai gamtoje

3,50 €

Užsiprenumeruodami, sutinkate gauti naujienlaiškius iš mūsų